Warsztaty dla rodziców

ELEMENTY TERAPII RĘKI ZASTOSOWANIEM SENSOPLASTYKI

 

,,Było ich pięciu braci, wszystko rodowite palce. Żyły dumnie obok siebie, chociaż były różnej długości. Pierwszy z nich był krótki i gruby, wychodził z szeregu i miał tylko jedno zgięcie w plecach, mógł się tylko raz ukłonić, ale opowiadał, że człowiek, gdy go straci, nie nadaje się już więcej do służby wojskowej. Drugi palec, wskazujący, zanurzał się w słodkie i kwaśne, wskazywał na księżyc i na słońce i przyciskał pióro podczas pisania. Środkowy palec patrzał poprzez głowy innych, serdeczny spacerował opasany złotym pierścionkiem, a mały palec nie robił nic i był z tego dumny.”

 

Hans Christian Andersen ,,Igła do cerowania”

 

 

  • Dlaczego sprawność rąk u dziecka jest ważna?
  • Czy problem z mową wiąże się ze słabym napięciem mięśniowym? Jakie są powody, że dziecko w szkole ma dysgrafię?
  • Dlaczego moje dziecko nie maluje chętnie?

 

Oto pytania najcześciej stawiane przez rodziców…a ja dodaję ,,Bez sprawnych rąk dziecku trudniej jest….mówić!

 

Podstawowym założeniem wychowania każdego dziecka jest stworzenie mu możliwie najkorzystniejszych warunków wszechstronnego rozwoju i przygotowanie go do podjęcia w pełni samodzielnego życia. Niestety na drodze rozwoju dziecka pojawiają się czasami różne trudności, które sprawiają, że droga do tego przygotowania staje się bardzo trudna. Najważniejsze jest aby jak najwcześniej dostrzec pojawiające się trudności, gdyż im wcześniej zostanie podjęta interwencja tym większe są szanse na wyrównanie pojawiających się deficytów.
Jako pedagog ale i rodzic wiem, że w okresie żłobkowym i przedszkolnym ogromnie ważna jest mała motoryka rąk. Dlatego też dzieci od momentu chwytania powinny być stymulowane poprzez ogólnorozwojowe zabawy. Od ćwiczenia dużej motoryki usprawnia się i mała motoryka, dlatego tak ważny dla dziecka jest ruch, sport, doskonalenie grafomotoryki, uczestniczenie dzieci w zajęciach sensoplastycznych. Zdarza się jednak, że dziecko ma trudności w opanowaniu koordynacji, jego ruchy są nieprecyzyjne, często uwidacznia się niechęć do dotykania różnych faktur, ma problemy w wykonywaniu prac manualnych. Co my jako pedagodzy, terapeuci robimy? Obserwujemy, diagnozujemy i pracujemy z dziećmi tak aby wyrównać deficyty… ale oczekujemy również zaangażowania rodziców.
Jak wspierać dziecko w domu? Jak z nim pracować? Jak nie zniechęcić? Na te pytania będę opowiadała i odpowiadała na warsztatach online.

 

 

Zapraszam wszystkich chętnych rodziców!!

 

Katarzyna Ignatowicz
Nauczyciel wychowania przedszkolnego
Oligofrenopedagod, terapeuta ręki I i II stopnia

Terminy:

  • 18 MAJ 2021
  • GODZINA: 18:00